I'm back

Jag fick en push av Jill igår, min "livscoach". Vi började prata om hur kul vi haft i Spanien och när jag gick ut ur klassrummet slog det mig - fuck no, jag ska åka med! Så nu börjar jag lägga mig super tidigt, ska dra ner på supandet och rökandet. Jag ska söka jobb när jag kommit in i en normal dygnsryttm m.m.

Jag säger inte att jag ska ändra på mig, för jag tycker inte om när folk säger "jag ska ändra på mig, jag är inte nöjd". Det är aldrig på människan felet sitter, det är på sättet de lever. Jag snackar inte om stureplansidealet och annat skit. Utan hur ohälsosamt folk lever idag. Varje dag hör jag dagligen på tunnelbana/buss hur 10-12 åringar sitter och skryter med att de har rökt eller tagit av föräldrarnas sprit. Det är sjukt, jag vet, jag gjorde det själv när jag var liten. Men fortsätter det så här kommer det sluta illa. Man hör också dagligen konversationer om knark osv. det är sjukt. Vissa har det som vardag att ta en joint, dra en lina, svälja en tablett eller liknande. Jag vill inte att mina barn ska ha rökt och supit sig fulla vid 10års ålder. Många pratar om att deras barn i framtiden ska vara populära och va först och bäst på allt. Men hur kul är det att ha ett barn med seriösa alkohol/drogproblem? Jag tror inte att någon vill det, så det här hänger inte bara på oss ungdomar/barn utan även på alla föräldrar. Att de ska uppskatta sina barn precis som de är.


Nog om de, nu ska jag göra mig i ordning - jag ska nämligen till skolan!

Tyck till om min blogg och detta inlägg
Postat av: Maddeluu

Bra baby!


Skriv din oanonyma kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig..

Din e-postadress (visas ej):


Länk till en annan blogg:


Skriv din kommentar här:

Tack