Dag 4

2008-12-27 ♥ 14:36:47

Sitter på hotellrummet och har precis fått en manikyr. Jag kan säga att det behövs eftersom vädret är så dåligt och det är så fuktigt i luften. Allt blir helt konstigt då, det är lite synd. Men eftersom det är så billigt har man råd med det både en och två gånger. Ska satsa på en pedikyr imorgon när vi flygit till den riktigt semesterorten. Ska dit och till ett ställe till innan vi åker hem. Det ska bli riktigt skönt att få stanna lite längre på ett ställe. Framförallt på i en större stad, de har knappt någonting här vilket är synd eftersom det är väldigt fint och kulturen är välbehållen. Idag var vi vid någon borg men jag tyckte det var dö trist så jag gick till dammen där de hade en bro där det fanns jätte många guldfiskar, jag tror det var det i alla fall. Och man kunde köpa fiskmat där för 30.000VND (det är ungefär 15 kronor) och ge till fiskarna. De blev helt galna! Haha, så gulliga men ändå så läskigt. Är lite små rädd för större fiskar, små akvariefiskar som platy och kampfiskar går bra, men inte såhär stora.

Alla läskiga fiskar i dammen

Vi köpte små mini-bananer idag, de är jätte söta i smaken och till utseendet.
Just the way I like it!

Dag 3

2008-12-27 ♥ 11:10:46

Vi fick gå upp jätte tidigt för att ta bussen till flygplatsen. Vi stannade på vägen och tittade på någon grav, sjukt stor! Men i alla fall... Jag sov de 90minuterna vi åkte flyg till Hoí Án (tror det stavas så), så jag var jätte pigg när vi kom fram. Det var piss väder menn det var ändå ganska mysigt. Det var varmt, sådär 27grader och regnet kändes jätte varmt. Vi åkte båt till ett jätte mysigt hotell som var super gulligt. Det var små tvåvåningshus med tre rum i per plan. I mitten av alla dessa hus så var det en pool med poolbar och några små pooler på sidan där man kunde sitta och prata. Det låg precis vid vattnet så det hade varit jätte fint om det inte varit så dåligt väder (dumma regn)! Jag och min lillasyster tog ändå ett dopp i poolen på kvällen/natten. Jag älskar att nattbada!

Graven vi åkte och tittade på, stor va?

Poolen och det största huset

En lagom vacker mig och min lillasyster

Nu ska jag ut och äta och förhoppningsvis hittar jag något fint också!

Puss på er /Ann

Dag 2

2008-12-25 ♥ 11:40:11

Har varit ute på stan ett bra tag nu, trafiken gör mig så trött. Det är mopeder över allt, vart maan än tittar så finns det minst 500 mopeder som kör runt och helt fel. Det finns tydligen ingen trafiklag här, det enda som gäller är att försöka hålla sig levande helt enkelt. Än så länge verkar ju allt fungera så varför inte...

Har inte köpt så mycket eftersom jag sparar pengarna till kommande 12dagar. Men hittade två par skor, en jacka och massa små prylar. Efter shoppingen gick vi till ett tempel, det var jätte gulligt. Kunde tyvärr bara ta kort utifrån eftersom man måste visa respekt för gudarna och de som ber.

Nu ska jag snart äta middag, det blir på hotellet och sen blir det att springa till någon mataffär och köpa jordgubbar, kex och ost. Love it!

Saknar alla er där hemma!

Puss /Ann

Flygresan + Dag 1

2008-12-24 ♥ 14:37:19

Flygresan
Vi åkte vid två tiden igår (23e) och kom fram vid fem på morgonen idag (svensk tid). Första flygresan tog drygt tio timmar och jag försökte sova så mycket som möjligt för att slippa sitta och vänta av tiden. VI bytte flyg i Bankok (inte Paris som vi tänkte först) och vårt plan till Vietnam gick nästan direkt så det var ingen väntetid där inte. Det andra flygplanet vi åkte på hade tapeter på insidan och färgglada säten, älskar hur de asiatiska länderna använder sig utav färg. Någon timme senare var vi framme och vårt bagage kom först, yeey!

Något att köpa på hemvägen, röd absolut disco

De färgglada sätena på 2a planet

Dag 1
När vi kom fram åkte vi direkt på en cyklo tur runt staden för att se vart allt låg och så. Sen åkte vi till hotellet och sov innan vi åkte på vattendocksteater, inte så roligt men väldigt vackert. Sen blev det middag, och jag vet inte hur många rätter vi fick in men min mage håller på att sprängas just nu. Allt är ju så billigt så vi beställde allt och smakade på det. En vanlig öl (0,5L) kostar 25kr. Så det är billigt. Så imorgon hoppar jag havsutflykten och drar ut på stan istället, de har en hel gata med skor och väskor. Jag har kommit till himmelriket, haha!

Dålig bild på vattendocksteatern

Resfeber

2008-12-22 ♥ 14:13:39

Jag börjar få riktig resfeber nu, har precis packat klart och ska ut och handla det sista med mamma nu. Kylen är tömd och det står resväskor i varje rum. Men kul ska det bli, bortsett från att jag åker flyg halva julafton. Jag hoppas att alla ni firar julen på ett bättre sätt en mig ;)

Adam kommer hit och sover i natt. Kommer bli jobbigt att vara utan honom i hela två veckor. Vi har inte varit ifrån varandra mer än 2-3 dagar sen vi lärde känna varandra lite närmre. Det kommer bli tufft, men jag kommer bli så lycklig när jag kommer hem igen. Men nu måste vi åka.

Puss /Smulan

Hello and Bye Bye

2008-12-21 ♥ 20:01:15

Sitter hemma och har ont i magen av för mycket julmat. Min farmor lagat världens godaste mat, love it! Sen fick vi lite pengar att spendera på resan och sen bar det av hemmåt igen. Tittade in på Fältöversten och hittade ett par tunna ballerinaskor att ha i Vietnam, och underkläder.

Nu ska jag göra mig i ordning för att styra upp ett Hello and Bye Bye innan jag åker. Det lutar mot en lugn kväll med prat, dricka, candy och något rulle. Ha en bra kväll allihopa!

Kärlek /Ann
p.s - Jill jag kommer sakna dig!

Julmiddag

2008-12-21 ♥ 14:38:16

Hej hopp! Ska precis kila iväg på julmiddag/lunch hos min farmor och farfar. Lär rulla hem sen, man går aldrig därifrån hungrig. Men måste gå nu.

Puss /Ann

Naughty Knot

2008-12-18 ♥ 20:26:45

Jag är helt trött i benen, mina muskler har helt seriöst försvunnit. Hur som helst, nu är håret kort(!) men fräschare. Känns bra men ändå inte, vill ju ha mitt långa hår! Väntar på att middagen är klar samt att min pojke ska komma hit. Ska slå in presenterna innan jag går och lägger mig. Ni vet väl "paket snöret" som heter Naughty Knot? När man slår in sig själv till en present. I alla fall, funderade på om man kan göra en egen sån, jag menar... Den fins ju bara i rött. Visserligen passar jag i det, men ändå. Perfekta julklappen för alla er som har en pojke hemma i sängen ;)

Nu ska jag kika vidare på lägenheter, gäller att ligga före alla andra för att få det man vill ha. Och jag gör allt som krävs.

Kiss&Hug /Ann

Shopping

2008-12-18 ♥ 16:03:03

Igår shoppade jag med mamma och köpte massa pärlor och grejer så har legat hemma och gjort lite smycken. Det tog ett tag innan jag kom på hur man kunde göra och hur man skulle göra för att få bättre resultat. Men det gick i alla fall, tre armband och ett halsband har jag fårr ihop. Ska åka och shoppa med min mamma igen så fort hon har slutat, det är super kul att göra smycken så tänkte köpa mer pärlor i fler färger och former. Tänkte göra lite och ge bort i julklapp eller så, farmor älskar allt jag gör. Men utöver pärlorna måste jag köpa massa saker jag ska ha med mig på resan, jag åker ju på tisdag - yeey! Tänkte också få mitt hår fixat idag, det blir nog toppning och så köper jag med mig massvis med inpackningar. Mitt hår är super slitet =(

Bjuder på ett av mina favorit klipp ur GG
(klippet innehåller också en av mina favorit låtar som liten)

Vilar

2008-12-18 ♥ 07:48:16

Godmorgon, sovit gott? Det har i alla fall jag gjort. Somnade direkt när jag kom hem från Adam igår vilket var vid 6. Jag har sovit  fram tills nu vilket är super skönt. Min mamma håller på att göra wok till mig. Jag har ju problem med att äta frukost mat till frukost. Idag har jag inte så mycket planer förutom att ta det lugnt, ska till skolan imorgon så måste orka med det. Det är en viktig  dag!

Pussss /Ann

Om mig: Hej jag heter Ann och är 16år. I den här bloggen skriver jag vad som egentligen händer i mitt liv. Jag delar med mig av de hemligheter som ingen märker genom att umgås med mig, jag berättar de saker som får mig att bli till den jag är... Mer om mig

Tips: Det här är en super bra sida där man får presentkort/biobiljetter gratis hemskickat genom att samla poäng. Det är jätte lätt! Klickar du på länken här under så får du
75 poäng av mig, snällt - jag vet.